VEILIG IN ELKE VEZEL

tips en hulpmiddelen voor veilig en gezond werken in de asbestverwijdering

rsz_dd261115_bew.jpg

Algemene vragen over online instructie & accountbeheer

Ik ben mijn inloggegevens kwijt/ik kan niet inloggen

Ga naar https://online-instructie.vezelveiligheid.nl/#!/user/loginUser en klik vervolgens op wachtwoord vergeten? Na het invullen van uw e-mailadres ontvangt u per mail een nieuw wachtwoord. 

Let op: U kunt op de nieuwe website niet inloggen met de inloggegevens van de oude website. U dient eerst op de nieuwe website een nieuw persoonlijk account aan te maken voordat u kunt inloggen. Ga daarvoor naar https://online-instructie.vezelveiligheid.nl/#!/user/loginUser en klik op 'Registreer als persoon' (inde grijze balk onderaan de pagina).

Kan elk bedrijf een eigen bedrijfsaccount aanmaken?

Aan een bedrijfsaccount kunnen persoonlijke accounts worden gekoppeld. Ieder bedrijf kan een bedrijfsaccount aanmaken. Een bedrijf kan maar één account hebben. Heeft uw bedrijf nog geen account, druk dan op de knop "Registreer bedrijf" (inlogscherm). U moet dan een formulier invullen en u ontvangt vervolgens bericht van het secretariaat. Bedrijven die al een account hadden voor 19 september 2017, hebben ook een account in de nieuwe online-omgeving en kunnen met dezelfde gegevens inloggen.

Onder ons bedrijfsaccount staan geen personen gekoppeld?

Om zichtbaar te zijn in het bedrijfsaccount dient er een koppeling te worden gemaakt vanuit het persoonlijk account (van een medewerker) met het bedrijfsaccount. Zijn de gegevens van een persoon niet zichtbaar dan is het persoonlijk account dus niet gekoppeld aan het bedrijfsaccount.

Graag de volgende zaken eerst controleren:

  • Heeft de persoon een persoonlijk account?
  • Is een koppeling gemaakt met het (juiste) bedrijfsaccount?
Is het probleem hiermee niet opgelost, ga dan naar ‘Mijn vraag staat niet bij de onderwerpen?’.
Kan de koppeling van een persoonlijk account met een bedrijf worden gewijzigd?

Dat is mogelijk via de functie "Profiel aanpassen". Een persoonlijk account kan aan meerdere bedrijven worden gekoppeld. Zowel de persoon als het bedrijf kan de koppeling ongedaan maken. 

Waarom moet ik een nieuw persoonlijk account aanmaken?

Per 19 september 2017 is de website van Vezelveiligheid vernieuwd. Op de nieuwe website zijn ook de online instructies Adembescherming en Emissiebeperking ondergebracht. Iedere werknemer dient op deze nieuwe website een nieuw persoonlijk account aan te maken. Met je persoonlijke account kun je de online instructies maken en kun je op je eigen dashboard zien welke certificaten je hebt behaald. Je kunt de certificaten hier ook zelf downloaden.


In het persoonlijke account kan een werknemer zich koppelen aan een bestaand bedrijf dat een bedrijfsaccount heeft. Wanneer werknemers deze koppeling hebben gemaakt, ziet men in het bedrijfsaccount welke personen aan het bedrijf zijn gekoppeld.

Ik ontvang geen e-mail van Vezelveiligheid?

Heeft u een account en ontvangt u geen e-mails van Vezelveiligheid controleer dan eerst of de e-mail bij de ongewenste mail terecht is gekomen?

Heeft u nog geen account dan ontvangt u (uiteraard) ook geen e-mails, maak dan eerst een account aan op https://online-instructie.vezelveiligheid.nl/#!/user/loginUser (klik op 'registreer als persoon' in de grijze balk onderaan de pagina). 


Voor onbetaalde e-mailservices (waaronder bijvoorbeeld Hotmail) komt het (vaker) voor dat automatisch aangemaakte e-mail als spam wordt aangemerkt waardoor deze soms niet wordt ontvangen. Dit ligt dan aan het spamfilter van deze e-mailproviders en niet aan Vezelveiligheid.


Ik heb geen activatiemail ontvangen?


Als onderdeel van de registratieprocedure ontvangt u een activatiemail. Pas wanneer u klikt op de link in deze activatiemail wordt uw account geactiveerd en kunt u er mee werken.

Heeft u geen activatiemail ontvangen? Volg dan eerst de instructies die gegeven zijn bij de vraag ‘Ik ontvang geen e-mail van Vezelveiligheid?

Indien u daarna nog steeds geen activatiemail heeft ontvangen, vul dan het formulier in en omschrijf duidelijk uw probleem in het daarvoor bestemde veld. 

Ik heb geen activatiemail ontvangen?

Als onderdeel van de registratieprocedure ontvangt u een activatiemail. Pas wanneer u klikt op de link in deze activatiemail wordt uw account geactiveerd en kunt u er mee werken.

Heeft u geen activatiemail ontvangen? Volg dan eerst de instructies die gegeven zijn bij de vraag ‘Ik ontvang geen e-mail van Vezelveiligheid?

Indien u daarna nog steeds geen activatiemail heeft ontvangen, vul dan het formulier in en omschrijf duidelijk uw probleem in het daarvoor bestemde veld. 

Kan ik mijn profielgegevens aanpassen?

Dat is niet mogelijk. Uw persoonsgegevens zijn niet te wijzigen. In bijzondere gevallen kan via een mail aan info@vezelveiligheid.nl  worden verzocht om bepaalde gegevens te wijzigen. Uiteraard is het wel mogelijk om de koppeling van uw persoonlijke account met één of meerdere bedrijven te wijzigen. Log in om je profiel te wijzigen. 

Waar moet ik aan denken bij het aanmaken van een account?

Gebruik een persoonlijk e-mailadres. Dit adres is niet inzichtelijk voor de bedrijven waarmee u uw account koppelt. Er kan per e-mailadres maar één account worden aangemaakt. Onthoud uw inloggegevens!

Ik wil mijn certificaat Adembescherming of Emissiebeperking ontvangen?

Het certificaat van de online instructies Adembescherming en Emissiebeperking kun je zelf downloaden door in te loggen op jouw (persoonlijk) account. Op het dashboard zijn de door jou behaalde certificaten zichtbaar en kun je deze downloaden.

Mijn naam en / of geboortedatum wordt niet juist op het certificaat vermeld. Kan dat worden aangepast?

Als bij registratie van uw account de naam en/of geboortedatum onjuist of onvolledig is ingevuld, staat dit ook niet juist op het certificaat. De gegevens kunnen door het secretariaat worden aangepast. Mail de volgende gegevens aan info@vezelveiligheid.nl: kopie van het certificaat met de ontbrekende gegevens, het mailadres en / of gebruikersnaam en de juiste naam en / of geboortedatum. U ontvangt een reactie binnen 2 werkdagen, waarna u een certificaat met de juiste gegevens kunt downloaden.

Voldoe ik na het volgen van deel 1 van een online instructie aan de regels?

Er zijn momenteel twee instructie, namelijk over Adembescherming en Emissiebeheersing. De instructie Adembescherming is verplicht gesteld in het Certificatieschema Asbest voor DAV, DTA en DIA. De instructie Emissiebeheersing is niet verplicht. 


Een online instructie bestaat uit twee delen, met daartussen een periode van 8 weken. De periode tussen deel 1 en 2 is met name bedoeld om de bewustwording en houding & gedrag nog een keer te benadrukken. 

Na het volgen van deel 1 van de instructie ontvang je een certificaat van deelname voor het eerste deel. Dit certificaat is geldig gedurende 12 weken. De deelnemer ontvangt 8 weken na deel 1 een uitnodiging voor deel 2. Na het volgen daarvan volgt het certificaat van deelname waaruit blijkt dat de gehele instructie is doorlopen.

De online instructie werkt niet goed / de filmpjes worden niet goed afgespeeld?

Probeer een andere browser, met name als u Internet Explorer 8 nog gebruikt. Internet Explorer 8 draait enkel op Windows XP en deze wordt officieel niet meer ondersteunt door Microsoft. De site zou het gewoon moeten doen in Internet Explorer 8, maar de praktijk leert dat dit op sommige werkstations niet meer werkt.

Aan wie kan ik vragen stellen over het instructieprogramma op de website?

Kijk eerst of je vraag al aan de orde komt op deze FAQ pagina. Is dat niet het geval, stuur dan een e-mail aan info@vezelveiligheid.nl. Je ontvangt een reactie binnen 2 werkdagen.

Waarvoor dient de certificaatsleutel?

Een certificatiesleutel dient om in het verleden behaalde certificaten ABM (vóór 19 september 2017) over te zetten naar het nieuwe account op de nieuwe website van Vezelveiligheid. Voor iedereen die op de oude website een account had waarmee één of meerdere certificaten zijn behaald is een cerificaatsleutel aangemaakt.


Inmiddels is er voor gekozen om bij het aanmaken van een account op de nieuwe website te controleren of op basis van de accountgegevens er in het verleden certificaten Adembescherming zijn behaald. Zo ja, dan worden deze direct toegevoegd aan het nieuwe account. Je ontvangt bericht of dat gelukt is.


Mijn certificaatsleutel werkt niet?

Bekijk eerst het antwoord op de vraag: Waarvoor dient een certificaatsleutel?

Moet je toch zelf de certificaatsleutel invoeren dan bij voorkeur de sleutel via ‘kopiëren en plakken’ invoeren in het betreffende veld. Werkt dit niet? Typ dan de sleutel letter voor letter en cijfer voor cijfer over.

Mijn vraag staat niet bij de onderwerpen?

Staat uw vraag/probleem niet bij de onderwerpen of is uw vraag/probleem niet opgelost met het antwoord op de betreffende vraag?

Vul het contactformulier dan in geef een duidelijke beschrijving van uw vraag of probleem in het daarvoor bestemde vak. Vergeet u niet eventueel relevante bijlagen (bijvoorbeeld certificaat DAV, DTA, Adembescherming of Emissiebeperking) bij te voegen? 

Mijn winkelwagen

U heeft nog niks in uw winkelwagen.